Wednesday, December 05, 2007

things I need to remember for next quarter

I had to sit through a two hour workshop today. It was interesting. Still, two hours is a long time.

When you are the teacher you get to stand up and walk around and sit down, whenever you choose. You get to talk and ask questions and tell jokes.

When you are the student you sit. You sit, and you listen. And you doodle, and you write a shopping list. I wrote mine in Swedish today just to confuse the woman sitting next to me.

äpplejuice
mjölk
ris
kyckling
apelsiner

At the end of the workshop (in overtime, actually) someone was still asking questions.

When you are the teacher you don't mind the overtime questions.

When you are the student you mind.

3 comments:

Petchie75 said...

Japp! Jag vet inte hur många listor jag har skrivit (på svenska så att ingen förstår vad det är man skriver) under tråkiga föreläsningar och möten..
Och de där frågorna när tiden är ute, arrrgghh ;-)

Lotta K said...

Jag fick mig en tankeställare... jag skall sluta svara på övertidsfrågor när jag undervisar!

Petchie75 said...

Det beror ju faktiskt på vad det är för slags frågor också... ibland kan man tycka att lärare kan säga att "det kan vi diskutera efter föreläsningen på tumanhand" eller "det är en intressant fråga, den ska jag ta upp på nästa föreläsning"..
Jag gillar nämligen inte att gå ifrån en föreläsning men har den gått över utsatt tid så kan det bli väldigt frustrerande om man ska någon annanstans efteråt och då är det nog risk att många inte lyssnar ändå..