Sunday, January 25, 2009

cannonball

4 comments:

Anonymous said...

Fin låt! Alltid lika roligt höra musik strömma ut ur din blogg.

Tänkte bara meddela min nya adress ifall du missat min flytt;

http://annaama.wordpress.com/

Lotta K said...

Hej Annaa! Känner du till denne irländare? Min nya favorit.

Tack för adressen! Bilden med hav och öar är vacker!

Anonymous said...

Jodå, Damien Rice är ett stort namn i irländskt musikliv. Utanför Irland blev han väl mest känd för filmmusiken till Closer. Ändå blev jag kanske lite förvånad när han lätt fyllde Cirkus i Stockholm härom året.
Under många år har han samarbetat med den fina sångerskan Lisa Hannigan men det samarbetet är brutet nu.
Han har väl än så länge bara givit ut två album men han finns också med på många irländska musikaliska samarbeten. T ex albumet Cakesale där även Nina Persson deltog.

Jag kan tycka Damien Rice blir lite monoton efter ett tag, han är bäst i lagom portioner åt gången.

Lotta K said...

Jag kan hålla med om de lagoma portionerna, glad är han ju inte. Men rösten är vacker.