Sunday, December 09, 2007

happy advent everybody

3 comments:

Isle Dance said...

Love it!

Lia said...

Hej där! Har precis hittat till din blogg och tycker att du verkar vara intressant! Jag är student vid Linköpings universitet och är inne på mitt femte och sista år. Till sommaren är jag färdig gymnasielärare i svenska och historia. Har jag uppfattat det rätt att du undervisar i litteraturhistoria nu?
Hälsningar Lia

Lotta K said...

Thanks, Isle!

Lia, hej! Kul att du hittat hit! Vad bra att du skall bli lärare. Alla lärare borde få medalj tycker jag. Det är världens viktigaste yrke.
Jag undervisar vid Departments of Communication vid amerikanska universitet, vilket ungefär motsvarar medie- och kommunikationsvetenskap i Sverige. Men i USA ägnar man sig ofta mer åt mellanmänsklig kommunikation än vad man gör i Sverige.
Mina kurser har med medievetenskap att göra, eller med mellanmänsklig/interkulturell kommunikation. Jag trivs jättebra. Fast just nu rättar jag tentor... och det är inte det roligaste med jobbet direkt!